09 novembris, 2008

Bonfire

pirms simtiem gadu kāds traks cilvēks mēģināja uzspridzināt parlamentu Londonā, Anglijā. Par laimi visiem viņš tika notverts laikus un nekas netika uzspridzināts, par nelaimi viņam, viņš tika sadedzināts uz sārta.
Mūsdienās pirmā novembra nedēļa tiek atvēlēta svinībām, kur cilvēki visu spridzina :D
Katru dienu šonedeļ visur apkārt laiku pa laikam tiek palaistas raķetes un var novērot uguņošanu. Pat šovakar, kad laiks ir auksts un ārā jau līst pusi dienas un dažreiz pat šķiet ka dzirdams pērkons, tik un tā dzirdami arī uguņošanu būkšķi :)
Smieklīgi ir tas, ka viņi nevis svin to, ka parlamentu neuzspridzināja, bet gan to, ka nabaga trako vīrieti sadedzināja uz sārta... Braitonā šos svētkus sauc par Bonfire, cik dzirdēju, tad visa centrā ir notikums, kad uz milzīga ugunskura [sārta] sadedzina salmu lelli [putnubiedēklis :D]...
Diemžēl šotrešdien netiku uz Lewes, kur notikās lielās svinības, lāpu gājiens, spridzināšana uz ielām un pārģērbušos cilvēku tāda kā parāde vai vairāk izrāde, jo man bija spēle, bet cerams, ka nākamgad es to visu redzēšu :)

Starpcitu, jūs zinājāt, ka Skotija, Velsa un Ziemeļu salas ir valstis? Un ja zinājāt, tad ludzu nelieciet man justies slikti par to, ka es nezināju...
Kuram bija slinkums šis nabaga valstiņas iezīmēt politiskajā kartē?
Nekad nebiju sapratusi kāpēc ir tik daudz nosaukumu - Anglija, Lielbritānija, Apvienotā Karaliste...man šķita, ka Velsa, Skotija un Ziemeļu salas ir vairāk kā štati vai novadi...vismaz kkas jauns katru dienu :D

3dien iemācījos par jautrajiem Britu svētkiem un 4dien par to, ka Lielbritānija sastāv no 4 valstīm ;) Natālija ir mana jaunā vēstures un ģeogrāfijas skolotāja...aaa, angļu valodā arī palīdz :D

6 komentāri:

agn teica...

Zināju :D

m.n.k.p. teica...

neticu :p

ance teica...

nezināju :o
man arī likās, ka piem. Skotija ir tāds tā kā atsevišķš reģions vai kkā tml. :D

m.n.k.p. teica...

nop, visas valstiņas... :)

Džo teica...

jocīgi ir tie cilvēki un viņu tradīcijas.. :D labs veids, kā likt sevi atcerēties! :D

P.S. es zināju tikai Skotiju :D

m.n.k.p. teica...

jā, šeit cilvēki tik tiešām ir jocīgi :D

..un traki :D